jeep protomog from spain
HÉ CHACUN, DÉSOLÉ DE MON francais, IT.S NON TRÈS BON.
MON NOM EST MANOLO, MANOLOWILLYS POUR DES AMIS, moi, le M DE L'ESPAGNE ET J'AI DÉCOUVRENT CE FORUM EXCEPTIONNEL NON LOIN.
ICI EN ESPAGNE ROCKCRAWLING DEVIENT DE PLUS EN PLUS GRAND ET CULTIVE MAINTENANT LÀ beaucoup DE NOUVEAUX DERRICKS(GRÉEMENTS), QUI SONT INSPIRATED DANS LES AMÉRICAINS. BIEN VOICI UN RÉSUMÉ DE MON PROJET.
J'AI APPELÉ MA JEEP DE DERRICK(GRÉEMENT) PROTOMOG, CELA, S CONSTRUIT AU ZIZI CJ3 BASE.I DES PIEDS 350 1987 TPI CORVETTE LE MOTEUR AVEC UNE NOUVELLE INJECTION ACCESSIBLE DE CARBURANT ECU.I ENLÈVE LE FLUX D'AIR ET ADAPTE UN CAPTEUR DE CARTE DE CORVETTE 1996.
LA CHOSE SUIVANTE ÉTAIT DE METTRE 8 NOUVEAUX INJECTEURS DE 25 LIVRES du 4.6. VAGABOND DE GAMME.
Je des PIEDS UNE TRANSACTION TH350 AVEC A3.8 ATTLASII TRANSFÈRE LE CAS ET UNE PAIRE de 404 AXES MOG.
J'ADAPTE LE GM K10 4X4 DES ROTORS DE RAMASSAGE(REPRISE) ET 8 COMPAS WILWOO.
DOUBLEZ DES PUITS CARDAN ET QUATRE VALVES MÉCANIQUES INDEPENDIENT, UN POUR CHAQUE PNEU.
LE CORPS(L'ORGANISME) EST MANUEL FAIT DANS ALU ET LE FIBRE DE VERRE.
LA SUSPENSION EST une 4 LIAISON, AVEC DES BRAS(ARMES) DE 2 POUCES EN ACIER INOXYDABLE, A ABOUTI AUX JOINTS UNNIBALL.
Je PIEDS
NOW IN ENGLISH:
HI EVERYBODY,SORRY FOR MY ENGLISH,IT.S NOT VERY GOOD.
MY NAME IS MANOLO,MANOLOWILLYS FOR FRIENDS,I,M FROM SPAIN AND I HAVE DISCOVER THIS EXCEPTIONAL FORUM NOT FAR AGO.
HERE IN SPAIN ROCKCRAWLING IS GETTING BIGGER AND BIGGER ,AND NOW THERE IS GROWING A LOT OF NEW RIGS, THAT ARE INSPIRATED IN THE AMERICAN ONES. WELL HERE IS A RESUME OF MY PROJECT.
I CALLED MY RIG JEEP PROTOMOG,IT,S BUILD FROM THE WILLYS CJ3 BASE.I FEET A 350 TPI 1987 CORVETTE ENGINE WITH A NEW AFFORDABLE FUEL INJECTION ECU.I TAKE OUT THE AIRFLOW AND ADAPT A MAP SENSOR FROM A 1996 CORVETTE.
NEXT THING WAS TO PUT 8 NEW 25 POUNDS INJECTORS FROM A 4.6 . RANGE ROVER.
I FEET A TH350 TRANS WITH A3.8 ATTLASII TRANSFER CASE,AND A PAIR OF 404 MOG AXLES.
I ADAPT THE GM K10 4X4 PICKUP ROTORS AND 8 WILWOO CALIPERS.
DOUBLE CARDAN SHAFTS,AND FOUR INDEPENDIENT MECHANICAL VALVES,ONE FOR EACH TIRE.
THE BODY IS HAND MADE IN ALU,AND FIBERGLASS.
THE SUSPENSION IS A 4 LINK,WITH STAINLESS STEEL 2 INCHES ARMS,ENDED IN UNNIBALL JOINTS.
I FEET 4 ORAM COILOVERS WITH 22 INCHES TRAVELLING AND SEPARATE BOTTLE.
ANOTHER THING ARE THE 44X19X16'5 BOGGERS AND THE DOUBLE H1 BEAD LOCK WHEELS, MOVED BY A FULL HIDRA STEERING SYSTEM.
IN USA IS NORMAL THIS KIND OFF RIGS,YOU HAVE A LOT OT PERFORMANCE PARTS AND SIDES WHERE TO BUY THEM, BUT HERE IS NOT TO EASY,BUT NOTHING IS IMPOSSIBLE WITH INTERNET AND
PERSEVERANCE.
DIFFERENT COUNTRIES ,SAME OBSSESION (IMG:style_emoticons/smilies3/bluebiggrin.gif)
WELL HERE YOU ARE SOME PICS AND VIDEOS IN ACTION:
AND THE LAST VIDEO BEFORE THE LAST PERFORMANCE: